Geng Budak Malas ^^

Thursday, April 19, 2012

Inginku Mendekati Mu


Assalamualaikum.
Kehadapan sahabat-sahabat Legenda sekalian yang terbaca blog saya. Saya ingin menjemput sahabat-sahabat sekalian men'join'kan diri sahabat-sahabat ke ceramah anjuran PMI yang bertajuk "Inginku Mendekati Mu". Butiran-butiran nya seperti dibawah
Tajuk : InginKu Menghampiri Mu
Masa: 8.00 pm (ketibaan tetamu), 8.30 pm - 10.30 pm
Tempat : DKA2/1
Speaker : Ust Mohd Fauzan Mazlan
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
CUTTTT!!!!!!
cettttt, yang kat atas tu konon-konon bagi korang surat jemputan la konon nya, huhuhu.
Hari ni ada ceramah dekat DKA2/1 pukul 8.30 pm, korang semua dijemput hadir memeriahkan suasana, men'support' program PMI and yang paling penting korang dapat tambah ilmu kekorang. Wahhhh dah macam 3 in 1 dah kalau korang datang , korang patot berbangga mehhh. Ok seriously , kalau tak datang sebab orang lain pon at least datang la untuk diri sendiri . Kita dok kat Legenda ni dah la jarang buat pahala, ada peluang ni apakah salahnya kita rebutkan. Tak ambil banyak pon ambil la sikit pengajaran tu kan. ...... PERHHHH , ayat macam orang good-good je kan, huhuhu. So , silahlah vote saya untuk "Wakil Pelajar" untuk tahun hadapan yer =.=" .


Kelebihan Menuntut Ilmu 

Sabda Rasulullah SAW , "Barang siapa yang mengambil satu jalan dan jalan itu niat mencari ilmu. maka Allah taala permudah baginya untuk ke syurga"

Nabi bersabda lagi " Dan sesungguhnya (lafaz taukid) para malaikat sesungguhnya mereka melebarkan sayap mereka kepada penuntut ilmu kerana redha dengan perbuatan nya"

Telah berkata Al-Fakih Abu Laits As-Samarqandi di dalam kitab Tanbihul Ghafilin: "Barang siapa datang kepada orang alim lalu hadir dalam majlisnya serta tidak mampu mengiganti atau menghafal peljaran tersebut maka baginya 7 macam kemuliaan"

* peringatan untuk diri sendiri sebenarnya ^^

Pepon, Jom pergi reramai ok =)

No comments:

Post a Comment