Geng Budak Malas ^^

Saturday, October 29, 2011

Nice Journey To Mantin

Aloha, please read the tajuk again yer. Hoyeahh, 'Nice Journey To Mantin' , seyesly aku tak kan lupe perjalanan yang ke Mantin dari Midvalley this time. Memang Gempak wa kata sama lu, nak tau nape den cakap cam tu??? Emmm, ingat nak tulis panjang-panjang tapi takder mood la pulak , lagi pon dah lewat malam da ni, esok kena bangun awal nak pegi kem. So dipendekkan cerita tadi dalam perjalanan balik ke mantin dari Midvalley cam biaselah kena naik dengan pakcik KTM.

Tapi hari ni yang malang tak berbau-bau, pakcik KTM buat hal yang tidak terduga yang boleh buat den dengan tidak sengaja tercarut 100km/h . Dengan ini saya ingin meminta maaf kepada pakcik KTM atas tertelanjuran saya tercarut dalam hati , (ayat kena poyo cikit, kikiki :P )

Yela kan, kalo korang rase-rase boleh tahan ke, cube korang bayang kan yer , korang baru semangat berkobar-kobar nak balik ke kolej yang tercinta,  perhhh, gua sanggup redah lautan manusia tersepit dalam tren tu kot, biasalahkan waktu puncak. tertiba lampu terpadam (alahh biaselah tu dalam KTM lampu terpadam, romantik cikit kan) , lepas lampu terpadam aircond pulak dorang tutup (time ni bukan badan den je panas hati pon boleh tahan panas gak ni) , tapi gua tahan kot , gua tahan. Tup-tup tren pulak berhenti . Hoyeahhh saya dah marah cikit dicitu , tunggu punya tunggu punya tunggu , 2 jam kitaorng dok dalam kepanasan dan kegelapan tu. Sekejap terang sekejap gelap , yang pasti 2 jam kitaorang terkandas dalam tren cam sardin tu. Perghhh saboo jeleee, very nice journey kot.

Kata nya sebab takde letrik, so tren tak boleh jalan. Wa nak marah kat pakcik KTM pon tak boleh gak, bukan salah dia kalo takde letrikkan , nasib baik aku takder penyakit asma ke ape , memang berebut udara la time tu, nasib baik dorang cerdik gak bukak pintu bagi udara masuk tu pon sejam selepas berhenti, ader orang komen kot. Kalo tak aku rase ader gak orang yang mati lemas dalam tren tu tadi kot.... hurmm.

Walaubagaimanapon, pakcik KTM tetap aku sayang, nak buat cam mana kalo aku tak sayang aku nak naik ape lagi kalo nak pegi sana sini kan kalo bukan dengan pakcik KTM. Dengan ni saya berharap pakcik KTM mempertingkatkan lagi servis pakcik yer untuk keselesaan rakyat Malaysia, chewahh....

Hayoo, terpanjang pulak citer nye. Okla den mau tido dulu.

gamba senget menunjukkan emosi tak stabil waktu ni...hoho (nampak tak dalam kegelapan tu)


1 comment: