Geng Budak Malas ^^

Friday, January 18, 2013

Singapore Part 1 : Persiapan Ke Singapura

Assalamualaikum uollss ...

yeahh, setelah lama merancang untuk melancong ke Singapore akhirnya lepas jugak aku kat sana. Walaupun tak adalah jauh mana...huhu

Actually  , plan nak pergi sana pun sebenarnya tiba-tiba. Kisahnya bila my sis mengodek website Aisasia bulan April tahun lepas. Tup tup ada tiket murah pergi Johor Bharu uollss, harga dia memang unbelievable bak kata orang kampung I ni . RM 28 KoT !!! , nak miskin apa Tony Fernandes tu. Aku pulak yang risau dengan business diatau . Ok! Aku tipu....

So bila dah tengok tiket murah tu apa lagi, dengan perasaan excited tak hingat tu, terus ajak K. Maryati pergi sekali and terus plan nak pergi Singapore...hukhuk. Yang tak boleh bla sekali book tiket bulan April 2012 tapi tarikh kitaorang pergi January 2013. Bapak la lamanya nak tunggu der, tapi sebab tiket murah ku gagahkan juga menunggu. So dapatlah celebrate my bufday kat Singapore kan .... kelas kau jahh.

So, this entry aku nak cerita sikit persiapan aku time nak pergi sana ....

Di ingatkan kepada uolls yang nak pergi S'pore sila buat passport dulu okey, jangan jadi macam aku ni puas tanya pakcik google kot-kot nak pergi S'pore boleh pakai pass pelawat ke tak gara-gara malas nak buat passport. So jawapannya TAK ADA pass pelawat nak pergi S'pore okey. Sekiannn

Passport dah ada, janganlah pulak uolls tak tukar duit Dolar S'pore pula yer. Aku tak tukar banyak sangat , memandangkan aku pergi tiga beradik so kalau beli souvenir untuk family tu boleh share-share je tu yang jimat duit sikit kat sana. Weolls tukar dalam RM 700 je macam tu , tu pon tak pakai habis. Tips untuk convert duit Ringgit ke Dolar Singapore , uolls kena pastikan bila uolls nak beli Dolar pastikan beli kat money changer yang paling murah sekali then bila nak jual balik Dolar pastikan jual dekat tempat yang paling mahal sekali okey. Untuk orang-orang kedekut macam aku ni, sila-sila lah tengok dulu sebelum membeli
okey ^^


Weolls pergi S'pore 10 January , so 9 January aka my besday yer uolls , weolls berlepas daripada LCCT ke JB dalam pukul 9 malam. Kalau uolls amek flight it will take just around 50 minutes cam gitu , tapi kalau korang naik bas maybe 6 jam kot. Nasib juga beli tiket terus dah check in, so senanglah untuk newbie macam I ni yang tak pernah naik flight kan. Tiket dia lepas uolls print jadi macam kat bawah ni...




Memandangkan ini adalah bajet tour , kitaorang tido kat Johor je. Tak macam Najwa Latiff tido kat Shangri La , tak mampu mak tau , auwww. So bila sampai kat Senai Airport , ex lecture K.Mar bawa kitaorang tidur kat rumah dia. Terima kasih Cik "Lecture" errrr... aku lupa nak tanya nama dia siapa... mesti uolls kutuk aku kan dah tumpang rumah orang tapi tak tahu nama dia. Nak buat macam mana I ni kan pemalu orangnya so, I just panggil dia Cik jela .

Next entry iolls akan cerita macam mana nak pergi Universal Studio pulak okey....adioss ^^


No comments:

Post a Comment