Geng Budak Malas ^^

Sunday, November 20, 2011

Survey ke Gunung Senyum... ^^



Alop-alop,
Saje nak cerita, semalam aku and family aku pergi Gunung Senyum . Tak jauh dari rumah aku rupanya 40 minit dah sampai, paling last pergi pon masa darjah berapa ntah, aku pon dah lupa. Mula-mula niat nya nak survey tempat je , nak tengok aktiviti and tempat tinggal kat situ. Tup-tup 'ter' masuk gua pulak. Handoi ai, boleh pulok termasuk yer...kikiki. Masuk tu ingat nak jenguk-jenguk tapi segala jenis tangga kitaorang panjat ,ko hambek dengan mak and abah join sekali , perhhh berpeloh. Dengan pakai seluar jeans dengan seliper  nya, abes baju and seluar... haizz. Baru masuk 3 gua, peluh satu badan. Kalo tau nak terus masuk gua baik terus pakai trek suit je. Boleh terus redah semua gua , rugi-rugi.

Tempat cantik, tapi sayang tak berjaga. Hutan pon dah ada yang kena tebang kemudahan pon tak berjaga. Suka tengok tasik dia, cantik-cantik.Tapi nak rasa masuk gua , kira best la gak. Kat sini ada hampir 20 buah gua, setiap gua ada cerita and mitos  dia sendiri.

JOM SKODENG  :)

gambar tak ekot susunan


suka tasik dia ^^



time to masuk gua, fuhh... penat panjat tangge... ^^'

 jambatan dah lubang-lubang... menakotkan

 mak and abah



 bersungguh-sungguh tu...haha


proses panjat-memanjat.... berpeloh...uhhh



p/s- owh ya, tahniah Malaysia menang lagi... Good Job , Malaysia Boleh :)
jom esok tengok bola reramai....

2 comments: