Geng Budak Malas ^^

Tuesday, June 11, 2013

Homestay di Ranau

Assalamualaikum semua....
macam biasa, ayat basi aku. "Lamanya tak update blog ni" .....huhuhu

Okey nak dipendekkan cerita bulan lepas 3 Mei - 6 Mei  aku pergi Sabah. Walaupun dah lama, tapi baru sekarang aku gedik-gedik nak update pasal ni. What to do kan, I kan busy.....poyosss!!!
Okey back to tajuk..... kalau ada yang tersesat-sesat terjumpa blog aku ini time nak survey homestay di Ranau. Aku nak promote sikit homestay ni.


Homestay ni dekat sangat dengan pekan Ranua dalam 3 minute je macam tu, jangan risau kalau korang tak jumpa sebab owner dia Puan Manisah akan ambil korang pergi homestay tu nanti. Kalau dari Kundasang ke Ranau ambil masa dalam setengah jam je.

Contact number: 0195280597 (Puan Manisah)
price: RM 90
room: 2
toilet: 1

Homestay ni agak besar sebenarnya , so boleh la masuk dalam 10 orang dalam tu kalau korang pergi dengan family besar cumanya toilet dia cuma ada satu so kena kongsi-kongsi la. Tapi kira selesa la kat sini , kebersihan pun dorang jaga. Tak silap aku tv pun ada astro rasanya, aku pun dah lupa. Cumanya dekat Ranau ni banyak sangat anjing , so korang jangan terkejut sangat la yer kalau nampak anjing jalan macam kat kampung sendiri kat pekan Ranau tu.

 ruang makan

 celah tu toilet yer

 bilik tidur (dua-dua bilik tidur macam ni, satu katil double daker n satu katil queen )

 ruang tamu (Sila abaikan manusia disitu yer)

bahagian hadapan homestay (tingkat bawah)

p/s: untuk peringatan kat korang, rumah ni rumah orang Islam. Tapi sekitarnya banyak ajing, mungkin buat kita sedikit tak selesa.

No comments:

Post a Comment