Geng Budak Malas ^^

Monday, February 27, 2012

Menawan Gunung Angsi =o=

 
 pemandangan atas gunung


Halopp abry bady ^^
monday no class, hoyeahh. Semalam 26/2/2012 aku dapat melakar sejarah dalam hidop aku dapat menawan Gunung Angsi ....yeahhhh!!!!! (seronok banget sehhh). Nasib baik kem buat latihan rekreasi naik Gunung Angsi minggu ni, kalau tak ntah bila lagi aku nak berkesempatan lepas kat atas tu.Memandangkan Gunung Angsi salah satu gunung dalam list yang aku wajib daki sebelum habis belajar at Negeri Sembilan ni, so luckily aku join wataniah (oh man, i cannot stop smiling ^-^ ). Next time nak try Gunung Datuk and Gunung Tok Wan pulak, dulu naik bukit broga tak berkesempatan nak naik Gunung Tok Wan, hurmmm. takpelah tu.

Back to Gunung Angsi, kalau nak naik Gunung Angsi ni tak silap aku ada 3 jalan, start dari jalan lama pergi Kuala Pilah or dari Hulu Bendul n satu lagi aku tak pasti. Kitaorang semalam naik ekot tepi jalan lama nak pergi Kuala Pilah,  kat situ awal-awal pendakian agak curam dan licin so kena hati-hati sikit, tapi bila dah sampai atas cikit tu banyak jalan rata tapi jalan dia agak sempit tapi still tak susah sangat. Dari kaki gunung nak sampai ke puncak ambil masa dalam 2 jam hingga 2  jam setengah lebih kurang kalau banyak rehat ,tapi kalau jenis fitness mantap macam The Rock  tak sampai 2 jam dah sampai kot, huhu. 

Apa yang aku dapat bawa balik dari Gunung Angsi kali ni
1. Dapat penat
2. Dapat minum air bukit (serius freshh, derr)
3. Kaki cramp 
4. Dapat peluh yang mencurah-curah
5. Dapat bawak balik kenangan dan kepuasan untuk diingati (poyo ayat, yewww )

PICTURE TIME !!!!!
 otw ke Gunung Angsi

 Rehat jap

 ni air bukit tau bukan air longkang , dan ia selamat untuk diminum, hehe

 amek air bukit buat bekal, macam air baru keluar dari peti ^^

 pemandangan otw naik ke puncak


 choki-choki peneman perjalanan...hihihi

 makanan atas puncak 

 senyum sampai ke pipi, mencerminkan rasa gembira dihati...hohoho :P

with mereka-mereka ^^


tak tahu nak tinggalkan apa, so aku tinggalkan nama kat atas puncak tu,

4 comments:

  1. hehehe, best2 ^^
    nxt time kite g gan geng2 kite plk

    ReplyDelete
  2. bestnye..lgi mencbr dri broga eyh? >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah, lagi mencabar dari broga sebab kat sini mcam hutan sikit and tak ramai orang macam kat broga.... tapi memang puas daki kat sini sbb ade air bukit.... fresh!!!...huhuhu

      Delete