Geng Budak Malas ^^

Saturday, September 28, 2013

Bukit Broga,Semenyih 2013

Assalamualaikum ...

Alhamdulillah program Mendaki Bukit Broga di Semenyih anjuran PMI (Persatuan Mahasiswa Islam) College Universty Linton berjalan dengan jayanya . Esok pergi Melaka pulak untuk program Rehlah kat Pantai Puteri. Belum habis gegar kaki turun bukit Broga esok nak berlepas ke Melaka pula. Fuhh, berpeluh. Tapi yang penting semua program memberi manfaat.... terutama program Rehlah. To those yang tak tahu apa itu Rehlah, Rehlah ni macam Rehat sambil Berkelah senang cerita picnic la tapi yang Islamic punya. Kalau berkelapangan masa aku masukkan aktiviti-aktiviti kitaoarang kat sana esok.

Okay, back to Broga. Bukit Broga juga dikenali sebagai Broga Hill terletak di Semenyih Selangor. Dah dua kali dah aku datang sini, masa first time aku pergi hari tu masa 2011 , untuk baca entry aku pergi Broga dulu baca sini. Kat situ aku bagi sikit tip-tip nak mendaki la kononnya. Pada yang tak tahu kat mana Bukit Broga ni tapi korang nak pergi, jangan segan silu tanya aunty Google Maps okay. Malu bertanya sesat jalan.....

Oraite jom layan gambar....

BROGA HILL












Makanan Rohani

Pengajaran hari ini , aku rasa awesome quote untuk aplikasikan dalam hidup kita. "Masa itu Tarbiyyah" , betul sangatkan... masa yang mendisiplinkan kita dan masa juga mencerminkan diri kita dan masa juga boleh menjadi guru kita. Sebab itu dalam Islam sangat menekankan kepentingan masa. Always remember guys Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara.

Wasalam.....

6 comments:

  1. waaaahhhh.....
    riadah nmpknya...
    bagus la cmtu...
    bg kuar peluh ckit..
    kang sakit lak dduk depan laptop je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xper....asik dok dpn laptop je, buat tmbh lemak je...hihi

      Delete
  2. klau ade "like".. daa lama aku like :)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. yeah...masa itu tarbiyyah. thank you for that ^^

      Delete